top of page

Visa وبنك مسقط يعلنان عن الفائزات ببرنامج "هي التالية" في سلطنة عمان




• الإعلان عن الفائزات بمنحة برنامج "هي التالية" وجائزة اختيار الجمهور جرى خلال حفلٍ أُقيم في العاصمة السعودية الرياض.

• ياسمين العلوي، مؤسسة "سبرو أوت"، فازت بمنحة قدرها 50,000 دولار إلى جانب المشاركة في برنامج تدريبي لمدة عام من مركز التجارة الدولي، وأرصدة بقيمة 3,000 دولار من "أمازون ويب سيرفيسز"، وجلسة استشارة فردية معمقة لمساعدتها على الانطلاق في رحلتها الريادية.

• شمسة السلامي، مؤسسة "زُمر"، فازت بجائزة اختيار الجمهور والبالغة قيمتها 10 آلاف دولار

• لجنة تحكيم مستقلة اختارت الفائزة من بين أكثر من 880 مشاركة من مجموعة متنوعة من القطاعات، بدءاً من صناعة المنسوجات إلى التعليم، والأطعمة والمشروبات إلى الخدمات المهنية، والعناية بالصحة والجمال.


مسقط، سلطنة عمان، 7 سبتمبر 2023: أعلنت شركة Visa، الرائدة عالمياً في مجال المدفوعات الرقمية، بالتعاون مع بنك مسقط، و"أمازون ويب سيرفيسز" (AWS)، اليوم عن فوز ياسمين العلوي، مؤسسة شركة "سبرو أوت" الرائدة في مجال الأغذية الصحية، في النسخة الأولى من برنامج "هي التالية" في سلطنة عمان. وتم إعلان اسم الفائزة في حفل توزيع للجوائز استضافته جامعة الأميرة نورة بنت عبد الرحمن في العاصمة السعودية الرياض.


وستحصل رائدة الأعمال الفائزة، والتي تم اختيارها في أعقاب عملية فرز دقيقة من بين أكثر من 880 مشاركة، على منحة بقيمة 50,000 دولار إلى جانب المشاركة في برنامج تدريبي لمدة عام من مركز التجارة الدولي (وكالة مشتركة بين الأمم المتحدة ومنظمة التجارة العالمية)، وأرصدة بقيمة 3,000 دولار من "أمازون ويب سيرفيسز". وسيتم تنفيذ البرنامج التدريبي عبر مبادرة SheTrades التابعة إلى مركز التجارة الدولي، البرنامج الذي يدعم الشركات المملوكة لرائدات الأعمال. ومثلت المشاركات في البرنامج قطاعات متنوعة بما في ذلك، على سبيل المثال لا الحصر، صناعة المنسوجات، والتعليم، والأغذية والمشروبات، والخدمات المهنية، والعناية بالصحة والجمال.


واتبعت لجنة التحكيم مجموعة من المعايير في تقييم المشاركات، وهي تطور رحلة مقدمة الطلب في ريادية الأعمال؛ وقوة مقاييس الأعمال؛ والحضور الرقمي؛ وإظهار القدرة على حلّ المشكلات بثقة. وضمت لجنة التحكيم كلاّ من: مانيش غوتام، المدير الإقليمي لشركة Visa في سلطنة عُمان؛ وإلهام بنت مرتضى آل حميد، مدير عام الأعمال المصرفية للشركات ببنك مسقط؛ ورضوان جاويد، رئيس شراكات شركات التكنولوجيا المالية والمؤسسات المالية ذات التراخيص الأجنبية في المملكة العربية السعودية، البحرين وعمان؛ ومنى السمين، رئيس الاستراتيجية والنمو في المملكة العربية السعودية لدى أمازون لخدمات الدفع الإلكتروني.



وللمرة الأولى، قدم برنامج "هي التالية" جائزة اختيار الجمهور بقيمة 10,000 دولار، والتي نالتها شمسة السلامي، مؤسسة "زُمر"، المنصة التي تُعنى بضمان الشمول المالي لكافة الفئات واستفادتها من الخدمات المالية الرسمية.


واستفادت رائدات الأعمال من خلال مشاركتهن في برنامج "هي التالية" من رؤى عملية قدمتها مجموعة من النساء الرائدات، بالإضافة إلى الوصول إلى أدوات قيّمة، وموارد تعليمية، ودورات تدريبية ميسرة. ويشمل ذلك الوصول إلى مجتمع "أمازون ويب سيرفيسز"، وبرنامج "ارتقِ بأعمالك" من مبادرة SheTrades التابعة إلى مركز التجارة الدولي. علاوةً على ذلك، ستوفر Visa بالتعاون مع مركز التجارة الدولي دعماً استشارياً فردياً لـ 30 متأهلة نهائية لتزويدهن بتوجيهات ورؤى قيّمة تساعدهن في تعزيز استراتيجياتهم التجارية والمالية.


وبهذه المناسبة، قال مانيش غوتام، المدير الإقليمي لشركة Visa في سلطنة عُمان: "تواصل الشركات الصغيرة التي تقودها نساء إظهار مرونة عالية وإمكانات مستقبلية واعدة، ونحن في Visa نفخر بدعم هذه الشركات وتكريمها في سلطنة عمان. ونتقدم بأحرّ التهاني من جديد للفائزات في برنامج ’هي التالية‘ في السلطنة، ونتطلع إلى مواصلة دعمهن في رحلتهن الريادية".


بدورها، قالت إلهام بنت مرتضى آل حميد، مدير عام الأعمال المصرفية للشركات ببنك مسقط: "انطلاقاً من حرصنا في بنك مسقط على دعم رواد الأعمال في مساعيهم للارتقاء بأعمالهم، نفخر بمواصلة شراكتنا مع Visa في إطار برنامج ’هي التالية‘ الداعم لجهود تمكين الشركات الصغيرة والمتوسطة المملوكة من قبل رائدات الأعمال.

وأود أن أستغل هذه الفرصة لتقديم خالص التهاني للفائزة بجائزة ’هي التالية‘ في سلطنة عمان، مع خالص أمنياتنا لجميع المشاركات بالنجاح والتقدم في مسيرتهن. ونأمل أن يستمر البرنامج في إلهام مزيد من رائدات الأعمال في المستقبل".



Visa and Bank Muscat announce winners of first Oman edition of She's Next program


• She’s Next winner and audience favorite were announced at awards ceremony held in Riyadh.

• Yasmeen Al Alawi, Founder of Sprout, won a US$50,000 grant and one year of business coaching from ITC SheTrades as well as US$3,000 of AWS credits and a 1:1 deep dive consultation to help jump start the winner’s cloud journey on AWS.

• Shamsa Al Salami, the Founder of Zumr, won People’s Favorite award and received US$10,000.

• Winner was selected by an independent committee from more than 880 applicants across a variety of sectors, from textiles to education, food and beverage to professional services, beauty and wellness.


Muscat, Oman – September 7, 2023 - Visa (NYSE: V), the world's leader in digital payments, together with Bank Muscat announced Yasmeen Al Alawi, the Founder of Sprout, a pioneering healthy food business, as the much-anticipated winner of its first She's Next grant program for Oman. The winner was selected at an award ceremony held at Princess Noura bint Abdulrahman University in Riyadh.


Handpicked from a pool of over 880 applicants across GCC, the winning woman-owned small business received a US$50,000 grant along with one year of business coaching from International Trade Centre (ITC), a United Nations and World Trade Organization, and US$3,000 of Amazon Web Services credits. The business coaching will be provided by the ITC SheTrades Initiative, ITC’s flagship women and trade program. The winner was selected from a pool of applicants representing a range of sectors including but not limited to textiles, education, food and beverage, professional services, beauty and wellness.


A jury evaluated entries based on the following criteria: the progression of applicant’s entrepreneurial journey; robustness of their business metrics; digital presence; and a demonstrated ability to problem-solve confidently. The members of the jury included: Manish Gautam, Visa’s Country Manager for Oman; Ilham Murtadha Al Hamaid, General Manager of Corporate Banking, Bank Muscat; Rizwan Jawaid, Visa’s Head of Fintech Partnerships & Regional Financial Institutions – Kingdom of Saudi Arabia, Bahrain and Oman; and Mona Alsemayen, Country Head, Strategy & Growth at Amazon Payment Services.


For the first time, She’s Next included a People’s Favorite award, voted for online by members of the public. This award with cash prize of US$10,000 went to Shamsa Al Salami, the Founder of Zumr, a platform that bridges the gap between the financially excluded and formal financial services.


Through their participation in the She's Next program, women entrepreneurs have already had access to practical insights from women leaders, valuable tools, educational resources, and facilitated trainings. This includes access to AWS Connected Community and ITC SheTrades Initiative's "Elevate Your Business" training program. Visa and ITC will also provide one-to-one advisory support for 30 finalists – equipping these individuals with the guidance and insights to boost their business and financial strategies.


"In a world where women-owned small businesses consistently demonstrate their resilience and future-forward optimism, Visa is proud to acknowledge and support these trailblazing female entrepreneurs in Oman. We extend our heartfelt congratulations once again to the winners of She’s Next in Oman and look forward to supporting them in their business journey," said Manish Gautam, Visa’s Country Manager for Oman.


Ilham Murtadha Al Hamaid, General Manager – Corporate Banking, Bank Muscat, said: “We are proud to continue this partnership with Visa for the She’s Next program to help empower women-owned SMEs. Bank Muscat is always keen to support entrepreneurs and help them enhance their businesses. I would like to take this opportunity to express our sincere congratulations to the winner of She’s Next in Oman and we wish participants all the success in their journeys. We hope the program will continue to inspire even more women entrepreneurs in the future.”

Комментарии


bottom of page